Osjećaj nedostatka i kako utječe na tvoje prihode?

Osjećaj nedostatka ili scarcity je često prisutan u našim životima. Sigurna sam da je bilo više od jedne situacije koje se možeš prisjetiti u kojima si pomislila: Kad ću imati novaca, onda će sve biti bolje….“, Kad završim ovaj projekt, onda ću konačno moći odahnuti.“. Novac dođe, projekt se završi, ali u tebi je i dalje isti osjećaj neispunjenosti. Zvuči poznato? Danas ću s tobom podijeliti kako osjećaj nedostatka utječe na tvoje prihode u biznisu.

Što je scarcity?

Scarcity, ili osjećaj nedostatka, prema definiciji je stanje nedostatka, odnosno stanje u kojem nema nečega dovoljno. Često se ovaj osjećaj veže za novac, odnosno manjak novaca. Sve dok smo fiksirani na određeni broj, iznos koji kad dostignemo onda će sve sjesti na svoje mjesto, zapravo ćemo se vrtjeti u začaranom krugu osjećaja oskudice, onog osjećaja zaglavljenosti. Jer oskudica je zapravo zaglavljenost. 

Jesi li bankrotirala duhom?

Ti nisi bankrotirala, odnosno nije da nemaš novaca, već si bankrotirala duhom. Kada si zabrinuta hoćeš li imati dovoljno novaca da podmiriš sve svoje obveze, dovoljno novaca da živiš, čini se kao da nemaš kapaciteta da daješ drugima. Prodaja je davanja. Ako nemaš kapaciteta da daješ drugima, jer imaš taj unutarnji osjećaj da nemaš dovoljno novaca, vremena, energije, kako ćeš onda dati svojim klijentima?

Osjećaj nedostatka je duboki podsvjesni obrazac koji navigira tvojim odlukama. Naša priča o novcu je filter kroz koji provlačimo svaku svoju odluku, od odluka o kupnji, prodaji, štednji, investiranju. Sve dok imamo unutarnji osjećaj da nemamo dovoljno, nemamo što za dati. 

Znam točno što misliš, jer sam i ja to pomislila. Ali ja dajem, objavljujem stalno, dijelim savjete, često radim besplatno ili ispod cijene. Nije istina da ne dajem ili da nemam što za dati. Razmisli o energiji kojom daješ. Daješ da bi dobila. Da bi tvoje basic needs bile zadovoljene. I da, apsolutno je potrebno da tvoje potrebe budu zadovoljene. Ali novac je posljedica vrijednosti koju dajemo. Sve dok misliš, osjećaš i daješ s osjećajem nedostatka, osjećajem da nemaš dovoljno ni za sebe, davati ćeš sa dozom zadrške. Nećeš davati u potpunosti. I druga strana, tvoji klijenti ili kupci će to osjetiti. 

Koliko puta ti se dogodilo da uđeš u neku trgovinu i jednostavno izađeš van bez da si išta kupila. Prevela si si to kao: „prodavačica me odmjeravala“. Ono što je ta prodavačica zapravo radila je sljedeće: podsvjesno ti je rekla ne vrijediš dovoljno da bi kupovala kod nas. Ti si podsvjesno reagirala na to tako što si povjerovala da ne vrijediš dovoljno za to što oni prodaju i izašla van. Dok si sama sebi svjesno rekla: nema šanse da ostavljam novac tu gdje se tako ponašaju. Ne cijene te. 

Pronalaziš li slične primjere u svom biznisu? U svom ponašanju? Zaroni ispod površine, zaboravi sada na ono što svjesno znaš, i dozvoli si čuti i priznati podsvjesne obrasce. Ovaj dio je težak i tu većina ljudi odustaje. Naš um nas želi uvjeriti da smo mi najbolji, bolji od drugih i nema šanse da se mi tako ponašamo. Nije lako čuti samu sebe, nije lako vidjeti sve dijelove sebe. Ali dok ih ne osvijestiš, nema napretka. Ili će napredak biti prividan i izazovan. Izaberi svoje teško. Suočavanje sa sobom i svojom pričom o novcu, ili nastavljanje sa radom od danas do sutra s osjećajem da nema povratka na sve što daješ u biznis. Oboje je teško, ali prvo je kratkoročno i donosi dugoročno lakše i bolje rezultate. Drugo? Pa ono može trajati cijelog života, dovoljno je pogledati svoje roditelje ili starije iz okruženja.

„Scarcity: kako nadići osjećaj nedostatka“ je jedna od bonus lekcija u online programu FINANCIJE U BIZNISU. Ako si spremna zaroniti u ovu temu dublje, osvijestiti svoju priču o novcu (ne samo dio o scarcity-u, ovo je samo jedan maleni dio tvoje priče o novcu) pridruži se desecima poduzetnika koji su do sada prošli online program Financije u biznisu. Ovdje saznaj više o programu.

Share on Facebook
LinkedIn