Nišno knjigovodstvo: otkrivanje potencijala u specijalizaciji

Nišno poslovanje je ključ za rast tvog knjigovodstvenog biznisa. Rast biznisa posljedica je povećanja prihoda  i može se dogoditi na dva načina: povećanjem prihoda i skaliranjem biznisa. Iako oboje za posljedicu imaju rast biznisa, postoji ogromna razlika za tebe kao vlasnika u ova dva načina. 

Povećanje prihoda ili skaliranje?

Povećanje prihoda nastaje povećanjem broja klijenata ili povećanjem cijena. Najčešće knjigovodstveni biznisi prihvaćaju bilo kakve klijente, samo da se prihod slijeva u njihov biznis. Često u grupama na Facebooku znam naići na statuse knjigovodstvenih servisa koji glase: „otvoreni smo za nove klijente, bilo da ste d.o.o., obrtnik, neprofitna organizacija mi vam možemo pomoći.“. Prihvaćanjem svih klijenata, neovisno o tome čime se bave može biti dvosjekli mač. S jedne strane će doći do porasta prihoda ali i do porasta klijenata koji imaju različite potrebe. U Hrvatskoj se porezni i računovodstveni zakoni mijenjaju često. Poduzetnici često očekuju od knjigovođa da su im i pravnik i tajnica. Sve to ti zapravo onemogućuje da se baviš svojim pravim poslom – biti partner svojim klijentima i omogućiti im rast. Jer njihov rast znači i tvoj rast. U ovom slučaju rast tvojih prihoda prati i rast tvojih operativnih troškova, a to znači manja profitabilnost i više glavobolje. 

Skaliranje s druge strane označava sposobnost poduzeća da poveća prihode uz iste (ili minimalno povećanje) operativnih troškova. Za skaliranje je važan tvoj fokus koji je potrebno suziti. Jer ono na čemu ti je fokus to raste. A uz velik broj klijenata iz različitih gospodarskih grana koje imaju sve posebnosti tvoj fokus je raspršen. Posljedica toga je raspršen rezultat. 

Nišno poslovanje – ključ skaliranja

Specijalizacija ili odabir niše u računovodstvenom biznisu je ključ za skaliranje. Definicija specijalizacije prema Oxfordovom rječniku kaže: 

„Specijalizacija je proces koncentriranja i postajanja stručnjakom za određeni predmet ili vještinu.“.

Oxford rječnik

Poslovna niša je segment većeg tržišta koji ima određenu ciljanu publiku. Odabir niše može biti ona jedna razlika koja će učiniti čudo za tvoj biznis. Prednosti nišnog poslovanja su u tome što si automatski smanjila konkurenciju i istaknula se u odnosu na sve ostale knjigovodstvene firme na tržištu. Više nisi jedna od, nego si knjigovodstveni biznis specijaliziran za IT stručnjake, za online poduzetnike, za coaching industriju, za ugostitelje, za građevinare. 

Prednost je i u tome što ćeš postati stručnjak za njihov biznis, a to će ti omogućiti da im pomogneš da njihov biznis raste. Nećeš se ni okrenuti a već ćeš imati toliko preporuka da će tvoj biznis rasti, ali i tvoja profitabilnost. Klijenti će biti zadovoljniji ali i ti ćeš biti zadovoljnija. Još jedna od prednosti su i premium cijene. Nišne usluge gotovo uvijek imaju više cijene, jer nisu za svakoga, jer nude kvalitetniju uslugu baš zbog toga jer nisu za svakoga. 

Idealni klijenti će te dovesti do održivog & profitabilnog biznisa 

Idealan klijent je onaj klijent koji odgovara tvom spletu vrijednosti kojima se vodiš u životu. Što to točno znači? To znači da ćeš postaviti standarde u svom biznisu, standarde s kime želiš raditi. Ako ti je važno da ti klijenti plaćaju na vrijeme, jasno ćeš to iskomunicirati sa svojim klijentima. I da možda će neki potencijalni klijenti otpasti i u tom trenutku kada čuješ NE osjećati ćeš se poraženom. Ali gledaj na to kao na situaciju u kojoj te Bog sačuvao od mučne suradnje u kojoj ćeš se morati natezati oko plaćanja. 

Vjerujem da si čula za Paretovo pravilo 80/20. Ono kaže da se 80% postignutog rezultata postiže u 20% vremena. Kada radiš sa klijentima koji nisu usklađeni sa tvojim vrijednostima ali i sa onime u čemu si najbolja odnosno za što se možeš specijalizirati tada ti:

  • 80% svog vremena trošiš na 20% klijenata koji te vrlo vjerojatno iscrpljuju, zahtijevaju više ulaganja tvog vremena i truda, što znači više troškove
  • nezadovoljna si sa svojim biznisom i blizu burnouta koji u tebi budi želju da sve zatvoriš i odustaneš
  • moraš ulagati u znanje kako bi uspjela žonglirati između svih tih djelatnosti kojima se tvoji klijenti bave i njihovim očekivanjima od tebe, u tehnologiju koja sve to prati
  • nemaš se vremena baviti razvojem svog biznisa jer ti dani prolaze u beskonačnim to-do listama, ti postaješ radnik u svom biznisu, umjesto da si CEO svog biznisa

Odaberi nišu

Iz tvoje sadašnje pozicije vjerojatno zvuči zastrašujuće fokusirati se samo na jednu vrstu klijenata. To je izlazak iz zone komfora na koji možda nisi spremna, ali surova istina je da nikada nismo spremni na izlazak iz zone komfora. A uspjeh se nalazi s druge strane straha. Odabir niše mogao bi biti onaj dio puzzle koji nedostaje da transformiraš svoj biznis. Odgovori si danas na ovo pitanje: Koliko me košta ostati u ovoj situaciji? U biznisu s kojim nisam zadovoljna, s klijentima koji me iscrpljuju, radeći po cijele dane. Scenarij od kojeg sam pobjegla u svijet poduzetništva, a čini se da sam samo ušla u novi začarani krug. Ali ne mora biti tako. 

Knjigovodstvo s pomakom je online program za vlasnike knjigovodstvenih biznisa koji žele promjenu, koji žele transformaciju svog biznisa i spremni su na taj korak. U drugom modulu programa bavimo se temom nišnog poslovanja i kako odabrati nišu. Program traje 7 tjedana i počinje 14.09., Svakog tjedna otključava se pristup novom modulu na digitalnoj platformi. Uz pristup modulima, program obuhvaća i 5 zoom sastanaka na kojem prolazimo dublje određene teme i odgovaram na sva tvoja pitanja. OVDJE možeš saznati više i prijaviti se na program.    

Share on Facebook
LinkedIn