Kako je klijentica poboljšala sustav nabave robe?

Nabava je jedan od važnijih aspekata poslovanja o kojem će uvelike ovisiti prodajni rezultati. Upravljanje nabavom je sustav metrika i analiza koji omogućuje: praćenje, upravljanje i skladištenje zalihama. Sustav upravljanja nabavom omogućiti će tvom biznisu sljedeće: 

  • Učinkovitost
  • Maksimiziranje profita i povrata na uloženo 

Klijentica Marija imala je izazov sa nabavom robe i cash flowom. Naime, imala je dogovor s dobavljačem da robu plaća avansno. To je značilo odmah po narudžbi. Kako je dobavljač trebao proizvesti robu koju je prodavala to je značilo da je od plaćanja dobavljaču pa do trenutka kada je roba krenula u prodaju znalo proći i po nekoliko tjedana. 

Iz mjeseca u mjesec, avansne su uplate opterećivale njenu prodaju. Nije imala na zalihi robu koja se prodavala i uvijek je imala nekoliko dana kada nije imala što prodavati. 

Nakon analize prodaje i plana prodaje za naredno razdoblje napravili smo plan nabave robe. Također, klijentica je ispregovarala bolje uvjete plaćanja. Na ovaj način postigli smo da uvijek ima robu na stanju i da plan nabave prati plan prodaje i njen cash flow više nije nategnut. 

Upravljanje zalihama je važno i ono direktno utječe na tvoj cash flow.  Donosimo ti još jedan primjer druge klijentice koja je imala izazov sa uvjerenjima o prodaji. 

Planiranje nabave i prodaja – što ako se sve proda?

Klijentica se bavi proizvodnjom, ima svoj web shop preko kojeg vrši prodaju. Kalkulira (u glavi) koliko će čega proizvesti jer ima financijske izazove. Proizvodi se ne prodaju i izazovno je održavati likvidnost.  U jednom trenutku je izjavila ovo: “Čini se da sve ide na kapaljku.” Kako ovo ograničavajuće uvjerenje utječe na njenu prodaju ali i biznis? 👇

  • Zaliha proizvoda je ograničena. Financijski cilj koji si je postavila, iako ostvariv se ne ostvaruje jer sama sebi stoji na putu.
  • Strah ju je što će se dogoditi ako se sve proda?!? Na knap je sa zalihom ambalaže, a ne može si financijski dozvoliti da naruči novu. Proizvodnja trenutno stoji jer mora platiti vanjske suradnike, pogađaš, ne može zbog ograničenja novca…
  • Ne radi nikakve akcije već stoji u začaranom krugu zbog ovog straha.

    Što napraviti ako si u sličnoj situaciji?

    📌 pregledati cijeli proces nabave i detektirati mjesta za poboljšanje

    📌 napraviti plan prodaje i PLAN NABAVE kao i plan za novac

    📌 optimizirati troškove nabave materijala (vrijedi i za robu koju prodaješ ako se baviš trgovinom)

    📌 ispregovarati bolje uvjete ili zamijeniti dobavljače

    📌 držati se plana

    📌 raditi na priči o novcu

Ako se baviš proizvodnjom ili prodajom proizvoda, mali si brend u nastajanju ili tek promišljaš o tome, želiš si osigurati uspjeh i želiš financijsku slobodu, napiši mi u dm ili na e-mail: info@farosavjetovanje.hr kratki opis tvojih izazova da vidimo kako ti možemo pomoći.

Share on Facebook
LinkedIn